Stappenplan

1. Kennismakingsgesprek

Allereerst hebben wij een kennismakingsgesprek. Doorgaans vind dit plaats bij mij op kantoor. Is het voor u niet mogelijk om naar kantoor te komen, dan kunnen we ook bij u thuis afspreken (afhankelijk van de afstand, kan ik genoodzaakt zijn hiervoor een vergoeding in rekening te brengen). Ik heb relaties in alle uithoeken van het land en soms spreek ik met deze relaties af ergens in het midden tussen hun adres en mijn adres. Dat is voor u en voor mij wel zo prettig. Met een aantal van mijn relaties heb ik vooraf geen face to face gesprek. Dit is mogelijk bij niet te ingewikkelde situaties of als het een deeladvies of second opinion betreft. Ik laat dit aan u over. Wat wilt u?

Tijdens ons gesprek draait alles om vertrouwen. U moet erop vertrouwen dat ik de aangewezen persoon ben om u te adviseren. U moet immers met uw billen bloot. Ik moet heel veel van u weten, om u goed te kunnen adviseren. Voorafgaand aan het gesprek ontvangt u van mij mijn dienstverleningsdocument, een checklist, een klantprofiel om in te vullen en een vragenlijst. Het is voor u en mij wel zo prettig als u goed voorbereid bij mij op gesprek komt.

2. Offerte

Vaak al tijdens het gesprek kan ik al aangegeven hoeveel uur ik voor u bezig ben. Vervolgens ontvangt u van mij per mail een offerte (dienstverleningsovereenkomst) hiervoor, waarin duidelijk beschreven staat wat ik voor u doe en wat het u gaat kosten.

3. Adviestraject

Na ontvangst van de door u getekende overeenkomst ga ik met veel plezier voor u aan de slag. Elke nieuwe opdracht is voor mij weer een uitdaging. Om voor u het advies uit te werken heb ik veel gegevens nodig. Hier ligt voor u een taak om er voor te zorgen dat ik deze goed en volledig aangeleverd krijg.

4. Presentatie

U ontvangt van mij het advies eerst per mail. Vervolgens maken we een afspraak om het samen te bespreken en daar waar nodig aan te passen. Voor sommige relaties is mijn advies zo klip en klaar dat een vervolggesprek ook telefonisch kan plaatsvinden. Dat scheelt u en mij tijd en geld.

5. Nazorg

Soms krijgt u van mij ook een productoplossing aangereikt. U kunt hierbij denken aan een hypotheek, een lijfrente of vermogensadvies. In mijn netwerk heb ik een aantal deskundige partijen waarmee ik samenwerk. In kan u in contact brengen met één van deze partijen.

Ook na het afronden van het advies kunt u bij mij terecht. Graag zelfs. Ik streef naar een langdurig contact met mijn klanten. Als ik aanvullende zaken voor u moet uitzoeken, dan kan het zijn dat ik hiervoor een vergoeding moet vragen. Verandert er iets in uw situatie, dan kunt u mij inschakelen voor een update. Omdat ik al uw gegevens heb en u ingevoerd bent in mijn systeem, zijn de kosten van een dergelijke update beperkt.

Een aantal van mijn relaties wil deze nazorg graag vastleggen in een serviceovereenkomst. U betaalt mij dan een vast bedrag per maand of per kwartaal. U krijgt van mij eens in de twee jaar een update en u kunt mij bellen met vragen. Dat is wel zo prettig. U weet waar u moet zijn met uw vragen en hoeft zich niet bezwaard te voelen om mij te bellen.

 

Copyright © 2013 Zuiver Advies | Zoeken op trefwoord | Designed by OOSEOO Internetmarketing | All Rights Reserved.